Au mai rămas 74 de zile în 2014, în care organizațiile neguvernamentale pot primi bani prin facilitatea fiscală „2%”. AlTreileaSector.ro oferă ONG-urilor șapte sfaturi pentru atragerea de fonduri de la cetățeni.
Liviu Florea, redactor-șef AlTreileaSector.ro
Organizațiile neguvernamentale românești au intrat deja în febra promovării facilității fiscale de 2%, prin care orice român care a avut venituri anul trecut poate alege să redirecționeze 2% din impozitul pe venit pentru a susține diverse cauze sociale. Deocamdată, cele mai vizibile modalități prin care ONG-urile încearcă să se promoveze în fața publicului sunt prin trimiterea de e-mailuri, scrierea de mesaje pe rețeaua de socializare Facebook și postarea de reclame pe propriile site-uri.
ONG-urile care nu au început încă campanii de atragere a celor 2% sau cele care doresc să-și ajusteze strategia de strângere de fonduri, au la dispoziție două platforme online, pe care pot găsi informații utile: doilasuta.ro și redirectionezdoilasuta.ro. Primul a fost creat de Asociația pentru Relații cu Comunitatea (CRA) în 2005, iar al doilea funcționează de anul trecut și este un proiect al asociației Envision.
Pentru a afla ce trebuie să facă o organizație neguvernamentală pentru a avea succes într-o campanie de 2%, am vorbit cu Andrei Chirtoc, vicepreședinte Envision.
Începeți campania cât mai devreme posibil
„Planificarea campaniei ar trebui să înceapă în luna octombrie a anului precedent, astfel încât conceptul campaniei și materialele promoționale să fie gata până la sfârșitul anului. Am observat că tot mai multe organizații încep abordarea 2% încă din ianuarie, imediat. după pauza de iarnă. Deci, cu cât începi mai devreme, cu atât ai mai multe șanse să câștigi”.