Recent News
Ursici culisele sponsorizarii

Au mai rămas 74 de zile în 2014, în care organizațiile neguvernamentale pot primi bani prin facilitatea fiscală „2%”. AlTreileaSector.ro oferă ONG-urilor șapte sfaturi pentru atragerea de fonduri de la cetățeni.

Liviu Florea, redactor-șef AlTreileaSector.ro

Organizațiile neguvernamentale românești au intrat deja în febra promovării facilității fiscale de 2%, prin care orice român care a avut venituri anul trecut poate alege să redirecționeze 2% din impozitul pe venit pentru a susține diverse cauze sociale. Deocamdată, cele mai vizibile modalități prin care ONG-urile încearcă să se promoveze în fața publicului sunt prin trimiterea de e-mailuri, scrierea de mesaje pe rețeaua de socializare Facebook și postarea de reclame pe propriile site-uri.

ONG-urile care nu au început încă campanii de atragere a celor 2% sau cele care doresc să-și ajusteze strategia de strângere de fonduri, au la dispoziție două platforme online, pe care pot găsi informații utile: doilasuta.ro și redirectionezdoilasuta.ro. Primul a fost creat de Asociația pentru Relații cu Comunitatea (CRA) în 2005, iar al doilea funcționează de anul trecut și este un proiect al asociației Envision.

Pentru a afla ce trebuie să facă o organizație neguvernamentală pentru a avea succes într-o campanie de 2%, am vorbit cu Andrei Chirtoc, vicepreședinte Envision.

Începeți campania cât mai devreme posibil

„Planificarea campaniei ar trebui să înceapă în luna octombrie a anului precedent, astfel încât conceptul campaniei și materialele promoționale să fie gata până la sfârșitul anului. Am observat că tot mai multe organizații încep abordarea 2% încă din ianuarie, imediat. după pauza de iarnă. Deci, cu cât începi mai devreme, cu atât ai mai multe șanse să câștigi”.

 

News Reporter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *