Recent News

Cinci întreprinderi sociale şi-au expus produsele la un eveniment dedicat oamenilor pasionaţi de comunicare, media şi publicitate, într-un efort comun de promovare neconvenţională a activităţii lor sociale. Rezultatul? „Uau!”.

Mesteshukar BoutiQ, Remesh, Reciclare Creativă, Fabrica de Bine  şi Atelierul de Pânză şi-au promovat produsele altfel decât la târgurile dedicate sărbătorilor anuale. Organizaţiile au fost invitate de agenţia Creionetica la Noaptea Agenţiilor – seară în care agenţiile de publicitate, PR şi media organizează evenimente pentru public. O încercare curajoasă pentru organizaţiile neguvernamentale, în contextul în care Paştele este chiar săptămâna viitoare, iar eforturile se concentrează, acum, pe crearea produselor cu tematică pascală.

„Am ales să aducem produse din întreprinderile sociale ca un răspuns la campania noastră, Consumix, în jurul căreia am creat evenimentul <<Arta Consumului>>, care a avut loc în Noaptea Agenţiilor. Campania Consumix evidenţiază probleme generate de industrii precum: băuturile carbogazoase, hainele, cosmeticele, automobilele şi telefoanele mobile. Şi pentru că ne-am concentrat foarte mult pe probleme de-a lungul celor cinci teme pe care le-am abordat, ne-am dorit să nu descurajăm publicul şi să le oferim, de data aceasta, soluţii”, declară Cristiana Bobârnac, manager Creionetica.

Articole de bricolaj

La „Arta Consumului” au participat câteva întreprinderi sociale pe care Cristiana a avut ocazia să le cunoască datorită implicării ei ca vicepreşedinte al organizaţiei neguvernamentale Reper21. „Produsele au fost o surpriză pentru mulţi dintre vizitatori din două motive. În primul rând pentru că sunt ingenioase, un exemplu fiind accesoriile vestimentare din meshuri recondiţionate sau plicuri din cheiţele de la dozele de suc. Dar şi pentru că nu sunt foarte populare pe piaţă. La tot pasul eşti întâmpinat de fluturaşi, bannere gigantice, oferte pe mail de la firmele care importă diverse produse din China sau India. Nici vorbă de produse sociale. Şi asta este unul dintre motivele pentru care am făcut <<tam-tam>> pe acest subiect”, menţionează Cristiana.

you are what you wear

 

Surprizele au apărut şi pentru ONG-uri, care nu se aşteptau ca produsele lor să fie primite atât de bine. „Ca să citez din reacţiile lor: <<uau!. Nu am mai expus niciodată produsele într-un mod atât de artistic!>> sau <<Ne aşteptam să vină „lumea bună” la eveniment, dar nu chiar atât de numeroasă>>. Au mai fost şi reacţii precum <<ne-am simţit foarte bine în Casa de pe Chei (n.red. – locul de desfăşurare a evenimentului), este foarte ingenios cum aţi gândit spaţiul aici!>> ori << ne bucurăm foarte mult că ne-am asociat cu un eveniment precum Arta Consumului şi că am ieşit din rutina târgurilor>>”, spune Cristiana.

you are what you read

Managerul Creionetica sfătuieşte întreprinderile sociale atrase de evenimentele neconvenţionale să-şi prezinte produsele într-un mod cât mai aerisit, astfel încât să primeze povestea şi calităţile imediate – forma, culoarea sau designul. „Deşi, când ne hotărâm să cumpărăm ţinem cont şi de aceste aspecte, cred că în cazul produselor sociale povestea din spatele lor este cea care te vrăjeşte prima. La Arta Consumului am ales să expunem câteva produse într-un mod care să nu zăpăcească publicul, dar care să capteze atenţia. Un alt sfat ar fi să-şi însoţească produsele de mesaje educative şi de conştientizare a problemelor. Puţini oameni cunosc poveştile ascunse din spatele produselor pe care le întâlnim în supermarket-uri. Iar economia socială e o alternativă perfectă la ceea ce găsim astăzi pe piaţă”, conchide Cristiana.

News Reporter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *